JACK BRABHAM
KANSALLISUUS: Australia
SYNTYNYT: 2.4.1926
KUOLLUT: 19.5.2014
F1:SSÄ VUOSINA: 1955-1970
F1-TALLIT: Cooper (1955), Brabham (1956), Cooper (1957), Rob Walker (1957), Cooper (1958-1961), Brabham (1962-1970)
MAAILMANMESTARUUDET: 3 (1959, 1960, 1966)
GP-STARTIT: 123
VOITOT: 14 (11.38 %)
PODIUMSIJOITUKSET: 31 (25.20 %)
KILPAILUN NOPEIMMAT KIERROKSET: 12 (9.76 %)
KESKEYTYKSET: 57 (46.34 %)
PAALUPAIKAT: 13 (10.57 %)
ETURIVIN LÄHTÖRUUDUT: 38 (30.89 %)
AJETUT KIERROKSET: 6 108 kierrosta
KIERROKSET KILPAILUN JOHDOSSA: 825 kierrosta (13.51 %)
AJETUT KILOMETRIT: 32 255 km
KILOMETRIT KILPAILUN JOHDOSSA: 4 540 km (14.08 %)
GRAND CHELEM: 2
OSAKILPAILUVOITOT
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI | LÄHTÖ-RUUTU |
1 | 1959 | Monacon GP | Monte Carlo | Cooper T51 | Climax | 3 |
2 | Iso-Britannian GP | Aintree | Cooper T51 | Climax | 1 | |
3 | 1960 | Hollannin GP | Zandvoort | Cooper T53 | Climax | 2 |
4 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Cooper T53 | Climax | 1 | |
5 | Ranskan GP | Reims | Cooper T53 | Climax | 1 | |
6 | Iso-Britannian GP | Silverstone | Cooper T53 | Climax | 1 | |
7 | Portugalin GP | Oporto | Cooper T53 | Climax | 3 | |
8 | 1966 | Ranskan GP | Reims | Brabham BT19 | Repco | 4 |
9 | Iso-Britannian GP | Brands Hatch | Brabham BT19 | Repco | 1 | |
10 | Hollannin GP | Zandvoort | Brabham BT19 | Repco | 1 | |
11 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Brabham BT19 | Repco | 5 | |
12 | 1967 | Ranskan GP | Le Mans | Brabham BT24 | Repco | 2 |
13 | Kanadan GP | Mosport Park | Brabham BT24 | Repco | 7 | |
14 | 1970 | Etelä-Afrikan GP | Kyalami | Brabham BT33 | Ford Cosworth | 3 |
PAALUPAIKAT
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI | KILPAILU- SIJOITUS |
1 | 1959 | Iso-Britannian GP | Aintree | Cooper T51 | Climax | 1 |
2 | 1960 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Cooper T53 | Climax | 1 |
3 | Ranskan GP | Reims | Cooper T53 | Climax | 1 | |
4 | Iso-Britannian GP | Silverstone | Cooper T53 | Climax | 1 | |
5 | 1961 | Yhdysvaltain GP | Watkins Glen | Cooper T58 | Climax | Keskeytys |
6 | 1966 | Iso-Britannian GP | Brands Hatch | Brabham BT19 | Repco | 1 |
7 | Hollannin GP | Zandvoort | Brabham BT19 | Repco | 1 | |
8 | Yhdysvaltain GP | Watkins Glen | Brabham BT19 | Repco | Keskeytys | |
9 | 1967 | Etelä-Afrikan GP | Kyalami | Brabham BT20 | Repco | 6 |
10 | Monacon GP | Monte Carlo | Brabham BT19 | Repco | Keskeytys | |
11 | 1969 | Etelä-Afrikan GP | Kyalami | Brabham BT26A | Ford Cosworth | Keskeytys |
12 | Meksikon GP | Mexico City | Brabham BT26A | Ford Cosworth | 3 | |
13 | 1970 | Espanjan GP | Jarama | Brabham BT33 | Ford Cosworth | Keskeytys |
NOPEIMMAT KIERROKSET KILPAILUSSA
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI |
1 | 1959 | Monacon GP | Monte Carlo | Cooper T51 | Climax |
2 | 1960 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Cooper T53 | Climax |
3 | Ranskan GP | Reims | Cooper T53 | Climax | |
4 | Yhdysvaltain GP | Riverside | Cooper T53 | Climax | |
5 | 1961 | Yhdysvaltain GP | Watkins Glen | Cooper T58 | Climax |
6 | 1964 | Ranskan GP | Rouen | Brabham BT7 | Climax |
7 | 1966 | Iso-Britannian GP | Brands Hatch | Brabham BT19 | Repco |
8 | 1969 | Kanadan GP | Mosport Park | Brabham BT26A | Ford Cosworth |
9 | 1970 | Etelä-Afrikan GP | Kyalami | Brabham BT33 | Ford Cosworth |
10 | Espanjan GP | Jarama | Brabham BT33 | Ford Cosworth | |
11 | Ranskan GP | Clermont-Ferrand | Brabham BT33 | Ford Cosworth | |
12 | Iso-Britannian GP | Brands Hatch | Brabham BT33 | Ford Cosworth |
GRAND CHELEM
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI |
1 | 1960 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Cooper T53 | Climax |
2 | 1966 | Iso-Britannian GP | Brands Hatch | Brabham BT19 | Repco |
URATILASTOT
KAUSI | KILPAILUT | VOITOT | PODIUMIT | NOPEIMMAT KIERROKSET | PAALU- PAIKAT | MM-SIJOITUS |
1955 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
1956 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
1957 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
1958 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18. |
1959 | 8 | 2 | 4 | 1 | 1 | MM |
1960 | 8 | 5 | 5 | 3 | 3 | MM |
1961 | 8 | 0 | 0 | 1 | 1 | 11. |
1962 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9. |
1963 | 10 | 0 | 1 | 0 | 0 | 7. |
1964 | 10 | 0 | 2 | 1 | 0 | 8. |
1965 | 6 | 0 | 1 | 0 | 0 | 10. |
1966 | 9 | 4 | 5 | 1 | 3 | MM |
1967 | 11 | 2 | 6 | 0 | 2 | 2. |
1968 | 11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 23. |
1969 | 8 | 0 | 2 | 1 | 2 | 10. |
1970 | 13 | 1 | 4 | 4 | 1 | 6. |