JUAN MANUEL FANGIO
KANSALLISUUS: Argentiina
SYNTYNYT: 24.6.1911
KUOLLUT: 17.7.1995
F1:SSÄ VUOSINA: 1950-1951, 1953-1958
F1-TALLIT: Alfa Romeo (1950-1951), Maserati (1953-1954), Mercedes-Benz (1954-1955),
Ferrari (1956), Maserati (1957), Sud Americana (1958), Fangio (1958)
MAAILMANMESTARUUDET: 5 (1951, 1954, 1955, 1956, 1957)
GP-STARTIT: 51
VOITOT: 24 (47.06 %)
PODIUMSIJOITUKSET: 35 (68.63 %)
KILPAILUN NOPEIMMAT KIERROKSET: 23 (45.10 %)
KESKEYTYKSET: 14 (27.45 %)
PAALUPAIKAT: 29 (56.86 %)
ETURIVIN LÄHTÖRUUDUT: 48 (94.12 %)
AJETUT KIERROKSET: 3 037 kierrosta
KIERROKSET KILPAILUN JOHDOSSA: 1 347 kierrosta (44.35 %)
AJETUT KILOMETRIT: 20 486 km
KILOMETRIT KILPAILUN JOHDOSSA: 9 316 km (45.47 %)
GRAND CHELEM: 2
OSAKILPAILUVOITOT
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI | LÄHTÖ-RUUTU |
1 | 1950 | Monacon GP | Monte Carlo | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | 1 |
2 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | 2 | |
3 | Ranskan GP | Reims | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | 1 | |
4 | 1951 | Sveitsin GP | Bremgarten | Alfa Romeo 159A | Alfa Romeo | 1 |
5 | Ranskan GP | Reims | Alfa Romeo 159B | Alfa Romeo | 7 | |
6 | Espanjan GP | Petralbes | Alfa Romeo 159M | Alfa Romeo | 2 | |
7 | 1953 | Italian GP | Monza | Maserati A6GCM-53 | Maserati | 2 |
8 | 1954 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Maserati 250F | Maserati | 3 |
9 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Maserati 250F | Maserati | 1 | |
10 | Ranskan GP | Reims | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
11 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
12 | Sveitsin GP | Bremgarten | Mercedes W196 | Mercedes | 2 | |
13 | Italian GP | Monza | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
14 | 1955 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Mercedes W196 | Mercedes | 3 |
15 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Mercedes W196 | Mercedes | 2 | |
16 | Hollannin GP | Zandvoort | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
17 | Italian GP | Monza | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
18 | 1956 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Ferrari D50 | Ferrari | 1 |
19 | Iso-Britannian GP | Silverstone | Ferrari D50 | Ferrari | 2 | |
20 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Ferrari D50 | Ferrari | 1 | |
21 | 1957 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Maserati 250F | Maserati | 2 |
22 | Monacon GP | Monte Carlo | Maserati 250F | Maserati | 1 | |
23 | Ranskan GP | Rouen | Maserati 250F | Maserati | 1 | |
24 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Maserati 250F | Maserati | 1 |
PAALUPAIKAT
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI | KILPAILU- SIJOITUS |
1 | 1950 | Monacon GP | Monte Carlo | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | 1 |
2 | Sveitsin GP | Bremgarten | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | Keskeytys | |
3 | Ranskan GP | Reims | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | 1 | |
4 | Italian GP | Monza | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | Keskeytys | |
5 | 1951 | Sveitsin GP | Bremgarten | Alfa Romeo 159A | Alfa Romeo | 1 |
6 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Alfa Romeo 159A | Alfa Romeo | 9 | |
7 | Ranskan GP | Reims | Alfa Romeo 159B | Alfa Romeo | 1 | |
8 | Italian GP | Monza | Alfa Romeo 159M | Alfa Romeo | Keskeytys | |
9 | 1953 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Maserati A6GCM-53 | Maserati | Keskeytys |
10 | Sveitsin GP | Bremgarten | Maserati A6GCM-53 | Maserati | 4 | |
11 | 1954 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Maserati 250F | Maserati | 1 |
12 | Ranskan GP | Reims | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
13 | Iso-Britannian GP | Silverstone | Mercedes W196 | Mercedes | 4 | |
14 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
15 | Italian GP | Monza | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
16 | 1955 | Monacon GP | Monte Carlo | Mercedes W196 | Mercedes | Keskeytys |
17 | Hollannin GP | Zandvoort | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
18 | Italian GP | Monza | Mercedes W196 | Mercedes | 1 | |
19 | 1956 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Ferrari D50 | Ferrari | 1 |
20 | Monacon GP | Monte Carlo | Ferrari D50 | Ferrari | 4 | |
21 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Ferrari D50 | Ferrari | Keskeytys | |
22 | Ranskan GP | Reims | Ferrari D50 | Ferrari | 4 | |
23 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Ferrari D50 | Ferrari | 1 | |
24 | Italian GP | Monza | Ferrari D50 | Ferrari | 8 | |
25 | 1957 | Monacon GP | Monte Carlo | Maserati 250F | Maserati | 1 |
26 | Ranskan GP | Rouen | Maserati 250F | Maserati | 1 | |
27 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Maserati 250F | Maserati | 1 | |
28 | Pescaran GP | Pescara | Maserati 250F | Maserati | 2 | |
29 | 1958 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Sud Americana Maserati 250F | Maserati | 4 |
NOPEIMMAT KIERROKSET KILPAILUSSA
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI |
1 | 1950 | Monacon GP | Monte Carlo | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo |
2 | Ranskan GP | Reims | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | |
3 | Italian GP | Monza | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo | |
4 | 1951 | Sveitsin GP | Bremgarten | Alfa Romeo 159A | Alfa Romeo |
5 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Alfa Romeo 159A | Alfa Romeo | |
6 | Ranskan GP | Reims | Alfa Romeo 159B | Alfa Romeo | |
7 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Alfa Romeo 159B | Alfa Romeo | |
8 | Espanjan GP | Petralbes | Alfa Romeo 159M | Alfa Romeo | |
9 | 1953 | Ranskan GP | Reims | Maserati A6GCM-53 | Maserati |
10 | Italian GP | Monza | Maserati A6GCM-53 | Maserati | |
11 | 1954 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Maserati 250F | Maserati |
12 | Iso-Britannian GP | Silverstone | Mercedes W196 | Mercedes | |
13 | Sveitsin GP | Bremgarten | Mercedes W196 | Mercedes | |
14 | 1955 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Mercedes W196 | Mercedes |
15 | Monacon GP | Monte Carlo | Mercedes W196 | Mercedes | |
16 | Belgian GP | Spa-Francorchamps | Mercedes W196 | Mercedes | |
17 | 1956 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Ferrari D50 | Ferrari |
18 | Monacon GP | Monte Carlo | Ferrari D50 | Ferrari | |
19 | Ranskan GP | Reims | Ferrari D50 | Ferrari | |
20 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Ferrari D50 | Ferrari | |
21 | 1957 | Monacon GP | Monte Carlo | Maserati 250F | Maserati |
22 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Maserati 250F | Maserati | |
23 | 1958 | Argentiinan GP | Buenos Aires | Sud Americana Maserati 250F | Maserati |
GRAND CHELEM
NUMERO | KAUSI | KILPAILU | RATA | AUTO | MOOTTORI |
1 | 1950 | Monacon GP | Monte Carlo | Alfa Romeo 158/50 | Alfa Romeo |
2 | 1956 | Länsi-Saksan GP | Nürburgring | Ferrari D50 | Ferrari |
URATILASTOT
KAUSI | KILPAILUT | VOITOT | PODIUMIT | NOPEIMMAT KIERROKSET | PAALU- PAIKAT | MM-SIJOITUS |
1950 | 6 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2. |
1951 | 7 | 3 | 5 | 5 | 4 | MM |
1953 | 8 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2. |
1954 | 8 | 6 | 7 | 3 | 5 | MM |
1955 | 6 | 4 | 5 | 3 | 3 | MM |
1956 | 7 | 3 | 5 | 4 | 6 | MM |
1957 | 7 | 4 | 6 | 2 | 4 | MM |
1958 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 14. |
JUAN MANUEL FANGIO WIKIPEDIASSA
JUAN MANUEL FANGION URAN F1-AUTOT